Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. stela50
14. bosia
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. stela50
14. bosia
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
05.10.2015 18:30 -
Какви машини ползват руските ВВС в небето над Сирия (снимки+кратка инфо)
В този кратък постинг ще спомена двата главни бомбардировача, които използват руските ВКС в операциите в сирийското небе - Су-24М и Су-34 (за Су-30 и Су-25 ще напиша отделно). Именно те най-често се мяркат в телевизионните репортажи и именно те "развалят" настроението на ислямистите.
Някои коментират из блоговете и форумите, че видите ли руснаците ползват някакви стари съветски таралясници, на които мястото отдавна им е в музея или за боклука. Това е неправилно съждение, тъй като по-голямата част от американския авиопарк например е на същата възраст, тоест са били разработвани през 1970-те години. И никой не ги нарича музейни експонати и американците не смятат да се отказват от тях и продължават да ги модернизират. Тъй че да се казва, че руските машини са остарели е неуместно, тъй като те също постоянно се модернизират и не изостават от конкурентите.
И така, да преминем към самите машини.
Су-24М
Това е модернизираната и подобрена версия на фронтовия бомбардировач Су-24, постъпил на служба в началото на 1975г (Су-24М пък се откъсва от земята през 1983г).
Машината е способна да лети на минимална височина 50м, следвайки релефа на местността. Самолетът е способен да носи високоточни управляеми ракети и бомби (което виждаме и по клиповете, разпространявани от руското МО), за което спомага лазерно-телевизионната станция "Кайра-24", влизаща в състава на приборно-навигационния комплекс "Тигър-НС".
снимка: wikipedia.org
Бомбардировачът е снабден и с мощна система за радиоелектронна борба, възможностите на която между другото бяха демонстрирани миналата година при "инцидента" в Черно море със щатския миноносец Доналд Кук. Експертите и интернетските "специалисти" отбелязват, че самолетът е сложен за управление и затова има висока аварийност, но въпреки това по време на бойните действия в Афганистан в резултат на вражески огън не е загубена нито една двайсет и четворка (загубите са основно поради пилотски грешки и тех. причини). Освено това електрониката му позволява да лети при всякакви атмосферни условия, в това число и в прашни бури, което е особено важно в сирийските условия. Моделът вече не се произвежда, но продължава да се експлуатира и модернизира. Съществува и специална версия за износ. На сирийското летище Хмеймим край Латакия са разквартировани 12 броя Су-24М.
Су-34
Един от най-новите самолети (поколение 4+) в състава на руските ВКС, в Сирия той изпълнява ролята на фронтови бомбардировач редом с предшественика си Су-24М. Едно от най-забележимите му преимущества в сравнение с по-стария му събрат е бронезащитата. Кабината е усилена с титан, както и двигателите, резервоарите и другите важни възли. Двучленният екипаж освен повишената защита се радва и на завиден комфорт – В кабината има достатъчно място, за да се стои прав, така че пилотите могат при нужда дори да се поразтъпчат. Между креслата, при дълъг полет, е предвидено дори легло. Също така е предвидена възможност да се подгрее храна и да се похапне. Има климатик, който поддържа вътре определена комфортна температура и налягане. Машината е снабдена със спътникова система, интелигентна система, контролираща състоянието на пилота и основните възли, дори е способна сама да насочи към летището и да приземи бомбардировача, а ако е нужно - да предотврати неверни действия на екипажа, способни да доведат до авария.
снимка: wikipedia.org
Су-34 е снабден със станция за заден обзор, която позволява засичането на вражески изтребители в задната полусфера и поразяването им с ракети въздух-въздух (поне засега в Сирия тази система не е необходима, но всичко е възможно). Самолетът е способен да открива и поразява цели на разстояние до 5000км. И той и Су-24М могат да носят всички видове високоточни ракети и бомби. Край Латакия са разквартировани 6 броя Су-34.
И още две неща. Първо, това че активно се използват ракети и бомби, създадени още по съветско време, не значи, че те са морално остарели или по-малко ефективни от американските или които и да е други. Тези боеприпаси също се модернизират и отклонението от целта им не превишава 4-5 метра.
Второ, мнозина казват: "американците като почнат да доставят "Стингери" на тия ислямисти и руските самолети ще почнат да падат като круши". Този тип преносими ракети имат ограничен радиус на действие - до 4000 метра, а въпросните самолети без проблем осъществяват точни удари и от по-голяма височина. Да не забравяме и различните защитни системи, с които са снабдени и възможностите им за маневри. Така че Стингерите не са чак такова страшилище.
Някои коментират из блоговете и форумите, че видите ли руснаците ползват някакви стари съветски таралясници, на които мястото отдавна им е в музея или за боклука. Това е неправилно съждение, тъй като по-голямата част от американския авиопарк например е на същата възраст, тоест са били разработвани през 1970-те години. И никой не ги нарича музейни експонати и американците не смятат да се отказват от тях и продължават да ги модернизират. Тъй че да се казва, че руските машини са остарели е неуместно, тъй като те също постоянно се модернизират и не изостават от конкурентите.
И така, да преминем към самите машини.
Су-24М
Това е модернизираната и подобрена версия на фронтовия бомбардировач Су-24, постъпил на служба в началото на 1975г (Су-24М пък се откъсва от земята през 1983г).
Машината е способна да лети на минимална височина 50м, следвайки релефа на местността. Самолетът е способен да носи високоточни управляеми ракети и бомби (което виждаме и по клиповете, разпространявани от руското МО), за което спомага лазерно-телевизионната станция "Кайра-24", влизаща в състава на приборно-навигационния комплекс "Тигър-НС".
снимка: wikipedia.org
Бомбардировачът е снабден и с мощна система за радиоелектронна борба, възможностите на която между другото бяха демонстрирани миналата година при "инцидента" в Черно море със щатския миноносец Доналд Кук. Експертите и интернетските "специалисти" отбелязват, че самолетът е сложен за управление и затова има висока аварийност, но въпреки това по време на бойните действия в Афганистан в резултат на вражески огън не е загубена нито една двайсет и четворка (загубите са основно поради пилотски грешки и тех. причини). Освено това електрониката му позволява да лети при всякакви атмосферни условия, в това число и в прашни бури, което е особено важно в сирийските условия. Моделът вече не се произвежда, но продължава да се експлуатира и модернизира. Съществува и специална версия за износ. На сирийското летище Хмеймим край Латакия са разквартировани 12 броя Су-24М.
Су-34
Един от най-новите самолети (поколение 4+) в състава на руските ВКС, в Сирия той изпълнява ролята на фронтови бомбардировач редом с предшественика си Су-24М. Едно от най-забележимите му преимущества в сравнение с по-стария му събрат е бронезащитата. Кабината е усилена с титан, както и двигателите, резервоарите и другите важни възли. Двучленният екипаж освен повишената защита се радва и на завиден комфорт – В кабината има достатъчно място, за да се стои прав, така че пилотите могат при нужда дори да се поразтъпчат. Между креслата, при дълъг полет, е предвидено дори легло. Също така е предвидена възможност да се подгрее храна и да се похапне. Има климатик, който поддържа вътре определена комфортна температура и налягане. Машината е снабдена със спътникова система, интелигентна система, контролираща състоянието на пилота и основните възли, дори е способна сама да насочи към летището и да приземи бомбардировача, а ако е нужно - да предотврати неверни действия на екипажа, способни да доведат до авария.
снимка: wikipedia.org
Су-34 е снабден със станция за заден обзор, която позволява засичането на вражески изтребители в задната полусфера и поразяването им с ракети въздух-въздух (поне засега в Сирия тази система не е необходима, но всичко е възможно). Самолетът е способен да открива и поразява цели на разстояние до 5000км. И той и Су-24М могат да носят всички видове високоточни ракети и бомби. Край Латакия са разквартировани 6 броя Су-34.
И още две неща. Първо, това че активно се използват ракети и бомби, създадени още по съветско време, не значи, че те са морално остарели или по-малко ефективни от американските или които и да е други. Тези боеприпаси също се модернизират и отклонението от целта им не превишава 4-5 метра.
Второ, мнозина казват: "американците като почнат да доставят "Стингери" на тия ислямисти и руските самолети ще почнат да падат като круши". Този тип преносими ракети имат ограничен радиус на действие - до 4000 метра, а въпросните самолети без проблем осъществяват точни удари и от по-голяма височина. Да не забравяме и различните защитни системи, с които са снабдени и възможностите им за маневри. Така че Стингерите не са чак такова страшилище.
Тагове: