Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
03.12.2015 16:37 -
Как спасяваха щурмана Мурахтин: подробности
Вероятно операцията по спасяването на щурмана на сваления от турците Су-24М капитан Мурахтин ще влезе в историята на авиацията и военното дело или ще вдъхнови някой приключенски екшън.
За успеха на операцията допринасят не само невероятният късмет и стечение на обстоятелствата, но и специалната подготовка и правилни действия на щурмана, подпомогнати от оперативната намеса на спасителната команда.
Уви, командирът на екипажа подполк. Олег Пешков, награден посмъртно със златна звезда, няма този късмет и се оказва точно над позициите на терористите, които го разстрелват от земята. Днес се появи и съобщение, че според аутопсията пилотът е бил поразен от 8 куршума, по тялото му също е имало голям брой охлузвания и наранявания (в статията не беше описан характера на появата им).
В новините активно се повтаряше, че той е бил убит от етнически "туркомани", но във видеоклиповете, заснети от джихадистите, се мернаха няколко наемници от арабските страни и един турски гражданин, който се оказа и член на турска крайно дясна групировка (при това журналистите откриха и връзка с турските служби).
Един от факторите, помогнал на втория член на екипажа на сваления Су-24М, щурманът К. Мурахтин е това, че вятърът го отнася настрани от командира и картечниците на терористите не успяват да го уцелят. Това също впоследствие му спечелва малко време, за да се отдалечи от преследвачите си.
Капитанът се приземява на един от хълмовете край турско-сирийската граница в 10:35 московско време. Месността му е слабо позната, но той съумява да се ориентира и поема на път, тъй като преследвачите му вече са достатъчно близо, а да се остава край мястото на приземяването е равно на самоубийство. Преди да тръгне, Мурахтин изключва автоматичния радиомаяк, който изпраща сигнал в базата в случай на авария. Той знае, че сигналът вече е приет, и че ако остане включен, главорезите могат да го засекат (имаше съобщения, че освен местните джихадисти там е имало и турски спецчасти със специално електронно оборудване).
Операцията по спасяването на пилотите започва 15 мин. след получаването на аварийния сигнал. По думите на самите военни, първите 4 часа от началото на операцията са критични, ако търсенето отнеме повече време, шансовете за благополучен завършек рязко намаляват.
Щурманът знае как да действа, тъй като бойните пилоти при подготовката си преминават и специални курсове по оцеляване. Такива курсове, продължаващи 2 седмици, преминава и самия Мурахтин в учебния център в Джубга, разположен на черноморското крайбрежие. Пилотите се изпитват и в по-сурови климатични условия (Петропавловск-Камчатск, Мурманск), където те също придобиват основни знания по скално катерене, ориентация, маскировка, ръкопашен бой и много други, включително боравенето с радио и електронни устройства.
Как точно капитанът е бил задечен от спасителния отряд не се разкрива. В някои медии се говореше, че той бил изпратил СМС с координатите си, но по-вероятно е, че сигналът му е открит с помощта на апаратурата, влизаща в състава на НАЗ (преносим авариен запас), която задължително се носи от всеки пилот.
Мурахтин прави почти невъзможното, изминава повече от 5 километра по скалистите хълмове, обкръжен от неприятелски сили, и успява да открие подходящо скривалище, на моменти оказвайки се буквално на метри от преследвачите си. Операцията по издирването му продължава 12 часа (щурманът се старае да пази максимално радиомълчание, тъй като знае, че противникът активно използва електроника за издирването му), задействани са няколко хеликоптера (един от които бе повреден и след аварийното си кацане бе унищожен от терористите с помощта на управляем гранатомет TOW) и сборен отряд от сирийски части (по съобщения в пресата те са били ръководени от ирански генерал) и спецчасти на морската пехота на Черноморския флот (доколкото можах да разбера от новините).
Капитан Мурахтин също така е и победител сред щурманите в съревнованията по въздушно майсторство Авиадартс-2015. Надали той е предполагал в какви перипетии ще попадне след броени месеци, но с умелите си и хладнокръвни действия доказва, че заслужено получава наградата си.
Източници и снимки:
hvkk.tsk.mil.tr/bugun.com.tr/,
МО РФ,
tvzvezda.ru
За успеха на операцията допринасят не само невероятният късмет и стечение на обстоятелствата, но и специалната подготовка и правилни действия на щурмана, подпомогнати от оперативната намеса на спасителната команда.
Уви, командирът на екипажа подполк. Олег Пешков, награден посмъртно със златна звезда, няма този късмет и се оказва точно над позициите на терористите, които го разстрелват от земята. Днес се появи и съобщение, че според аутопсията пилотът е бил поразен от 8 куршума, по тялото му също е имало голям брой охлузвания и наранявания (в статията не беше описан характера на появата им).
В новините активно се повтаряше, че той е бил убит от етнически "туркомани", но във видеоклиповете, заснети от джихадистите, се мернаха няколко наемници от арабските страни и един турски гражданин, който се оказа и член на турска крайно дясна групировка (при това журналистите откриха и връзка с турските служби).
Един от факторите, помогнал на втория член на екипажа на сваления Су-24М, щурманът К. Мурахтин е това, че вятърът го отнася настрани от командира и картечниците на терористите не успяват да го уцелят. Това също впоследствие му спечелва малко време, за да се отдалечи от преследвачите си.
Капитанът се приземява на един от хълмовете край турско-сирийската граница в 10:35 московско време. Месността му е слабо позната, но той съумява да се ориентира и поема на път, тъй като преследвачите му вече са достатъчно близо, а да се остава край мястото на приземяването е равно на самоубийство. Преди да тръгне, Мурахтин изключва автоматичния радиомаяк, който изпраща сигнал в базата в случай на авария. Той знае, че сигналът вече е приет, и че ако остане включен, главорезите могат да го засекат (имаше съобщения, че освен местните джихадисти там е имало и турски спецчасти със специално електронно оборудване).
Операцията по спасяването на пилотите започва 15 мин. след получаването на аварийния сигнал. По думите на самите военни, първите 4 часа от началото на операцията са критични, ако търсенето отнеме повече време, шансовете за благополучен завършек рязко намаляват.
Щурманът знае как да действа, тъй като бойните пилоти при подготовката си преминават и специални курсове по оцеляване. Такива курсове, продължаващи 2 седмици, преминава и самия Мурахтин в учебния център в Джубга, разположен на черноморското крайбрежие. Пилотите се изпитват и в по-сурови климатични условия (Петропавловск-Камчатск, Мурманск), където те също придобиват основни знания по скално катерене, ориентация, маскировка, ръкопашен бой и много други, включително боравенето с радио и електронни устройства.
Как точно капитанът е бил задечен от спасителния отряд не се разкрива. В някои медии се говореше, че той бил изпратил СМС с координатите си, но по-вероятно е, че сигналът му е открит с помощта на апаратурата, влизаща в състава на НАЗ (преносим авариен запас), която задължително се носи от всеки пилот.
Мурахтин прави почти невъзможното, изминава повече от 5 километра по скалистите хълмове, обкръжен от неприятелски сили, и успява да открие подходящо скривалище, на моменти оказвайки се буквално на метри от преследвачите си. Операцията по издирването му продължава 12 часа (щурманът се старае да пази максимално радиомълчание, тъй като знае, че противникът активно използва електроника за издирването му), задействани са няколко хеликоптера (един от които бе повреден и след аварийното си кацане бе унищожен от терористите с помощта на управляем гранатомет TOW) и сборен отряд от сирийски части (по съобщения в пресата те са били ръководени от ирански генерал) и спецчасти на морската пехота на Черноморския флот (доколкото можах да разбера от новините).
Капитан Мурахтин също така е и победител сред щурманите в съревнованията по въздушно майсторство Авиадартс-2015. Надали той е предполагал в какви перипетии ще попадне след броени месеци, но с умелите си и хладнокръвни действия доказва, че заслужено получава наградата си.
Източници и снимки:
hvkk.tsk.mil.tr/bugun.com.tr/,
МО РФ,
tvzvezda.ru
Тагове:
Търсене
За този блог
Гласове: 1754