Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
29.03.2017 20:35 - Мосул: западните ценности настъпват!
Автор: worldissue Категория: Политика   
Прочетен: 2494 Коментари: 5 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В момента западните медии (че и българските) са много заети с Навални и нямат време да пишат за случващото се в иракския град Мосул.

Американците и иракските им съюзници се стремят колкото се може по-бързо да освободят Мосул и безразборно нанасят удари по жилищните квартали на града. Операцията по освобождаването на града започна още през ноември миналата година и се смяташе, че ще може да завърши преди края на изборите в Щатите, за да може Хилари да набере допълнителни точки.

Да ама не – ИДИЛ оказа сериозна съпротива и щурмът забуксува. Източната част на Мосул бе освободена едва през февруари тази година, в момента боевете продължават в западната част. Жертвите сред мирното население са вече няколко хиляди, за тези няколко кръвопролитни месеца иракската дивизия, която осъществява щурма, загуби половината си личен състав, разрушенията са огромни. 

Вашингтон силно се нуждае от медийни успехи, затова не жали сили и средства, за да зачисти по-бързо Мосул и да обяви това като бляскава победа над тероризма и ИДИЛ. Само че на каква цена? 

Живота на иракчаните се обезцени още през 2003, когато американците нахлуха в страната, за да носят "свобода и демокрация" и оттогава Ирак активно се "демократизира" и дави в кръв. Така че цената за американците не е висока. Да, ООН, Амнести Интернешънъл и Хюман Райтс Уотч дежурно ще се повъзмущават (колкото да не ги обвинят в необективност и двойни стандарти) и всичко ще си продължи постарому.   

Щатите и преди провеждаха разрушителни операции в различни части на Ирак, но това, което се случва сега в Мосул, е истински кошмар. В града има още много останали мирни жители, но това не спира западната коалиция. Американските военни не се стараят особено да минимизират жертвите сред цивилните, затова на един унищожен терорист често се пада цяло унищожено семейство. Терористът, примерно, се качва на покрива на някоя обитаема къща, стреля и бяга. След няколко минути се появява американски изтребител и къщата е поразена от "хуманитарна" ракета – терориста отдавна се е изнесъл, а обитателите на къщата са мъртви.

Само за един ден, на 17 март, американската авиация и артилерия унищожиха близо 200 мирни жители на Мосул. Масирани удари се нанасят всекидневно, съответно и жертвите сред мирното население са постоянни. Разузнаването на янките куца, пък и те бързат, търсейки политически успех.

Евакуацията на мирното население на Мосул не е организирана и всеки се спасява както може. Подготвени бежански лагери също няма. Хуманитарната катастрофа в Мосул отдавна е реалност, но западните хуманитарни организации не се възмущават особено по този повод. А какъв вой се вдигаше, когато сирийската армия освобождаваше източно Алепо от ислямистите. Когато Ал Кайда загуби източно Алепо, западните "хуманисти" веднага забравиха за "бомбардираните жени и деца" на Алепо и хуманитарната катастрофа там. Темата престана да им е интересна. 

Единствените, които оказват медицинска и хуманитарна помощ на жителите на Алепо, се оказаха руснаците. Никой друг не иска да се занимава с това. Руснаците също така се заеха и с разминирането на града. Така е – американците бомбардират мирното население и спонсорират джихадистите, а руснаците хранят и лекуват това население и разминират домовете им. И накрая САЩ се оказват най-големите демократи, а руснаците – варвари. 

Съдейки по интензивността на щатската операция, Мосул би трябвало окончателно да бъде зачистен от ИДИЛ след броени седмици. Западните медии (а подир тях и родните писачи), естествено ще преподнесат това като бляскав успех и тържество на демокрацията. Нищо, че Мосул ще е разрушен, хиляди негови жители ще са убити от ИДИЛ и натовските бомби, а други стотици хиляди ще останат без покрив и храна.

Мда, наблюдаваме наживо поредния триумф на западната "демокрация". Жалко, че не всички ще доживеят да го видят... 

P.S. Специално ще чакам завършека на щурма на Мосул, за да видя какви заглавия ще публикуват родните проститутки журналя. Всъщност вече се досещам какви ще са заглавията, но все пак да почакаме. 



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. raders - Да не би да ти е жал за Идил? Искаш да ...
29.03.2017 21:00
Да не би да ти е жал за Идил? Искаш да бъдат оставени на мира ли? Ами дали ще стоят мирни? За съжаление, войната е жестоко нещо и цивилното население също страда. Най-вече. И в Алепо, и в Мосул. Жалко - Мосул това е древната столица на Асирия - Ниневия. Но няма начин - тази Ислямска държава трябва най-после да бъде унищожена. Напълно и окончателно. Просто трябва. В Сирия, в Ирак и навсякъде...
цитирай
2. worldissue - Не, за ИДИЛ не ми е жал. Но! ИДИЛ и о...
29.03.2017 21:22
Не, за ИДИЛ не ми е жал. Но! ИДИЛ и останалите ислямистки групировки се появиха в Ирак след нахлуването на американците през 2003. Самото нахлуване пък се основаваше на лъжа. Дори и Обама в края на мандата си призна вината на Щатите за появата на ИДИЛ. САЩ все твърдят, че защитават демокрацията, свободата, ценностите и т.н., но те самите постоянно ги тъпчат. Така че няма как жителите на Мосул да са неизбежни жертви. По същия начин ти също би могъл да станеш "неизбежна жертва" в случай, че някой открие политическа изгода в това. И, естествено, в такава ситуация няма да разсъждаваш философски.
цитирай
3. bojinkata - raders, що за тесногръдо разсъж...
30.03.2017 09:26
raders, що за тесногръдо разсъждение? От глупост или е поредната опорна точка на сорос?
цитирай
4. raders - raders, що за тесногръдо разсъж...
02.04.2017 13:25
bojinkata написа:
raders, що за тесногръдо разсъждение? От глупост или е поредната опорна точка на сорос?


Какъв ти Сорос, какви дивотии си измисляш? То е ясно и на глухия цар, че НАТО забъркаха кашата в Близкия изток с намесите в Ирак и не само. Но в момента главната опасност е Ислямската държава, така че се налага пак те да си сърбат попарата. Паралелно с руснаците, които също са наясно по въпроса. Така че жертвите са неминуеми. За съжаление...
цитирай
5. bojinkata - Да, жертвите са неизбежни, но мо...
02.04.2017 20:58
Да, жертвите са неизбежни, но могат, при желание да се минимизират, като се създават хуманитарни коридори, лагери, пунктове за топла храна и медпомощ, но така както плака запада за терористите в Алеппо, сега мълчи за жертвите в Мосул, където бомбят безразборно. Пък за помощ въобще не става дума.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: worldissue
Категория: Политика
Прочетен: 3234385
Постинги: 1119
Коментари: 1737
Гласове: 1754
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930