Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
02.01.2016 20:41 -
Ту-160: Белият лебед отново разпери криле
Автор: worldissue
Категория: Политика
Прочетен: 2807 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.01.2016 01:03
Прочетен: 2807 Коментари: 0 Гласове:
5
Последна промяна: 03.01.2016 01:03
През последните седмици действията на руските ВКС (Военно-Космически сили) в Сирия ни поднасят все нови и нови изненади, не само покрай сваления Су-24М и недоказаните обвинения за стрелба по цивилни обекти, но и изненади, свързани с постоянната успешна демонстрация на нови видове руско въоръжение, особено високоточните крилати ракети.
Новост бе и участието на великолепната тройка на Туполев – Ту22М3, Ту-95МС и Ту-160, получили бойното си кръщение именно в сирийското небе. За последния от тримата – Ту-160 – и ще разкажа в този постинг.
Ту-160
За този свръхзвуков стратегически бомбардировач-ракетоносец с изменяема стреловидност на крилата, както е пълното му определение според класификацията, важи израза "размера има значение". И наистина – "Блекджек" (по кодификацията на НАТО или "Белия лебед", както е по-известен при нас) оглавява едновременно няколко класации: за най-голяма съвкупна мощност, за най-тежък боен самолет, за най-голяма маса на носимото въоръжение и за най-високоскоростен бомбардировач.
Работата по проекта започва още през 1970-те години, своите варианти предлагат и конструкторите на "Сухой" и "Мясищев", но в крайна сметка държавната комисия гласува доверие на не по-малко знаменитите "Туполев", които освен това имат и предишен опит в дадената област. Трябва да се отбележи, че по проекта са задействани почти 800 различни профилни предприятия!
Ту-160 на руските ВВС (2007г.). Всеки от стоящите на въоръжение в руските ВВС "Бели лебеди" има свой личен бортови номер и име. Моделът на снимката е с бортови номер 19, червен и е кръстен на името на главния конструктор на бомбардировача В. Близнюк (снимка: wikipedia.org)
Първия си полет машината осъществява в края на 1981г. и започва да се експлуатира през 1987г. (серийното производство започва през 1984г. в Казанския авиозавод). Вероятно доста хора, гледайки тези цифри, ще си кажат, че самолета е "стар и тия руснаци го ползват, щото не могат да разработят нов". Не, това е много грешно съждение и веднага ще дам нагледен пример с американците. Ту-160 е пряк аналог на щатския В-1 Lancer, който също е разработван през 1970-те години и продължава да се използва до днес (той многократно бива задействан в натовските операции в Афганистан и Сирия). Така че възрастта тук не играе никакво значение. Двата модела също така доста си приличат външно, но не защото конструкторите са крали идеи едни от други, а защото бомбардировачите са построени по една и съща аеродинамична схема и изпълняват еднакви задачи. При автомобилите е същото – всички модели от една епоха силно си приличат, независимо от страната-производител.
Прекият конкурент на Ту-160: американския В1-В Лансер, сниман над планините на Афганистан през 2008г. (снимка: wikipedia.org)
Основните характеристики на машината са следните:
двигатели/мощност: 4Х25,000кгс (най-мощния боен самолет в света)
екипаж: 4 души.
дължина/ макс. размах на крилете/ височина: 54,1м./ 55,7м./ 13,2м.
макс. тежест при излитане: 275т.
максимално въоръжение: 45т.
боен радиус на действие: 6 000км.
макс. далечина на полета без дозареждане: 14 000км.
макс. скорост: 2 000км/ч.
таван на полета: 15,6км.
общ обем на резервоарите: 171 000л.
Общото количество произведени Ту-160 наброява 35 единици (27 серийни единици и 8 прототипа). На въоръжение на руските ВВС се намират 16 машини, две от които са Ту-160М (121 гвардейски ТБАП, авиобаза Енгелс). Съдбата на останалите 19 "Бели лебеда", оказали се в Украйна след разпада на СССР, е доста по-сложна.
След разпада на СССР и дележа на гигантските оръжейни запаси на бившата империя Украйна получи авиобазата Прилуки заедно с разквартированите в нея 19 бомбардировача Ту-160. От 1998 насам по американската програма Нан-Лугар Украйна утилизира 10 самолета, един се превърна в музеен експонат, останалите 8 (в резултат на дълго пазарене от украинска страна) бяха върнати на Русия в обмен на опрощаване на внушителна част от газовите дългове на новата украинска република.
Що се отнася до финансираната от Вашингтон програма по унищожаване на украинските "Бели лебеди", според някои публикации в медиите американците правят това, за да не позволят на китайците, проявяващи сериозен интерес към технологиите, скрити в тези уникални съветски самолети, да ги закупят от Украйна.
Така или иначе Ту-160, въпреки възрастта си, остава ценен и крайно ефективен бомбардировач. Възможностите си – вече в реални бойни условия – той отново успешно демонстира съвсем наскоро. От 17 до 20 ноември 2015 Ту-160 наред с Ту-22М3 и Ту-95МС нанасяха резултативни въздушни удари по цели на терористите в Сирия с помощта на новите крилати ракети от серията "Калибър" и Х-555 и Х-101 (за които това също бе боен дебют, не останал незабелязан от западните медии и военни). При това, благодарение на големия обсег на крилатите ракети, на бомбардировачите не се наложи да напускат руското въздушно пространство.
МО на Русия планира да закупи още 50 самолета Ту-160 до 2020 година, с което производството на този уникален бомбардировач отново се възобновява. Моделът ще носи обозначението Ту-160М2 и, запазвайки в голяма степен познатия си външен вид, ще включва редица дълбоки технически подобрения, нова електроника, радари и др.
Новост бе и участието на великолепната тройка на Туполев – Ту22М3, Ту-95МС и Ту-160, получили бойното си кръщение именно в сирийското небе. За последния от тримата – Ту-160 – и ще разкажа в този постинг.
Ту-160
За този свръхзвуков стратегически бомбардировач-ракетоносец с изменяема стреловидност на крилата, както е пълното му определение според класификацията, важи израза "размера има значение". И наистина – "Блекджек" (по кодификацията на НАТО или "Белия лебед", както е по-известен при нас) оглавява едновременно няколко класации: за най-голяма съвкупна мощност, за най-тежък боен самолет, за най-голяма маса на носимото въоръжение и за най-високоскоростен бомбардировач.
Работата по проекта започва още през 1970-те години, своите варианти предлагат и конструкторите на "Сухой" и "Мясищев", но в крайна сметка държавната комисия гласува доверие на не по-малко знаменитите "Туполев", които освен това имат и предишен опит в дадената област. Трябва да се отбележи, че по проекта са задействани почти 800 различни профилни предприятия!
Ту-160 на руските ВВС (2007г.). Всеки от стоящите на въоръжение в руските ВВС "Бели лебеди" има свой личен бортови номер и име. Моделът на снимката е с бортови номер 19, червен и е кръстен на името на главния конструктор на бомбардировача В. Близнюк (снимка: wikipedia.org)
Първия си полет машината осъществява в края на 1981г. и започва да се експлуатира през 1987г. (серийното производство започва през 1984г. в Казанския авиозавод). Вероятно доста хора, гледайки тези цифри, ще си кажат, че самолета е "стар и тия руснаци го ползват, щото не могат да разработят нов". Не, това е много грешно съждение и веднага ще дам нагледен пример с американците. Ту-160 е пряк аналог на щатския В-1 Lancer, който също е разработван през 1970-те години и продължава да се използва до днес (той многократно бива задействан в натовските операции в Афганистан и Сирия). Така че възрастта тук не играе никакво значение. Двата модела също така доста си приличат външно, но не защото конструкторите са крали идеи едни от други, а защото бомбардировачите са построени по една и съща аеродинамична схема и изпълняват еднакви задачи. При автомобилите е същото – всички модели от една епоха силно си приличат, независимо от страната-производител.
Прекият конкурент на Ту-160: американския В1-В Лансер, сниман над планините на Афганистан през 2008г. (снимка: wikipedia.org)
Основните характеристики на машината са следните:
двигатели/мощност: 4Х25,000кгс (най-мощния боен самолет в света)
екипаж: 4 души.
дължина/ макс. размах на крилете/ височина: 54,1м./ 55,7м./ 13,2м.
макс. тежест при излитане: 275т.
максимално въоръжение: 45т.
боен радиус на действие: 6 000км.
макс. далечина на полета без дозареждане: 14 000км.
макс. скорост: 2 000км/ч.
таван на полета: 15,6км.
общ обем на резервоарите: 171 000л.
Общото количество произведени Ту-160 наброява 35 единици (27 серийни единици и 8 прототипа). На въоръжение на руските ВВС се намират 16 машини, две от които са Ту-160М (121 гвардейски ТБАП, авиобаза Енгелс). Съдбата на останалите 19 "Бели лебеда", оказали се в Украйна след разпада на СССР, е доста по-сложна.
След разпада на СССР и дележа на гигантските оръжейни запаси на бившата империя Украйна получи авиобазата Прилуки заедно с разквартированите в нея 19 бомбардировача Ту-160. От 1998 насам по американската програма Нан-Лугар Украйна утилизира 10 самолета, един се превърна в музеен експонат, останалите 8 (в резултат на дълго пазарене от украинска страна) бяха върнати на Русия в обмен на опрощаване на внушителна част от газовите дългове на новата украинска република.
Що се отнася до финансираната от Вашингтон програма по унищожаване на украинските "Бели лебеди", според някои публикации в медиите американците правят това, за да не позволят на китайците, проявяващи сериозен интерес към технологиите, скрити в тези уникални съветски самолети, да ги закупят от Украйна.
Така или иначе Ту-160, въпреки възрастта си, остава ценен и крайно ефективен бомбардировач. Възможностите си – вече в реални бойни условия – той отново успешно демонстира съвсем наскоро. От 17 до 20 ноември 2015 Ту-160 наред с Ту-22М3 и Ту-95МС нанасяха резултативни въздушни удари по цели на терористите в Сирия с помощта на новите крилати ракети от серията "Калибър" и Х-555 и Х-101 (за които това също бе боен дебют, не останал незабелязан от западните медии и военни). При това, благодарение на големия обсег на крилатите ракети, на бомбардировачите не се наложи да напускат руското въздушно пространство.
МО на Русия планира да закупи още 50 самолета Ту-160 до 2020 година, с което производството на този уникален бомбардировач отново се възобновява. Моделът ще носи обозначението Ту-160М2 и, запазвайки в голяма степен познатия си външен вид, ще включва редица дълбоки технически подобрения, нова електроника, радари и др.
Тагове:
Какви изненади да очакваме от Турция?
Първи спътникови снимки на летището в Кр...
Баба Меца бега бръже
Първи спътникови снимки на летището в Кр...
Баба Меца бега бръже
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1754