2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. stela50
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 2880 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 29.11.2010 00:03
e-vestnik.bg -- 23/11/2010
Георги Николов
Най-много промоции мобилните оператори правят по Коледа и Нова година. Тогава се правят и най-много подаръци с мобилни телефони. И повечето са обвързани с договори за 1 или 2 години в някоя промоция.
Работата е там, че и трите оператора вече (Виваком до неотдавна правеше изключение) имат клаузи в договорите, според които договорът автоматично се подновява за същия период (1 или 2 години), след като изтече. За да се прекрати този договор или да се преобразува в безсрочен, тоест без едно- или двугодишен срок, потребителят трябва да подаде писмена молба в офис на съответния оператор 1 месец преди изтичането на договора. Иначе капанът автоматично щраква и още 1-2 години няма отърване от съответния оператор - Ментел, Грабул или Свиваком - както любовно ги наричат шегаджии потребители във форумите в интернет.
Според юристи договорите на мобилните оператори са желязно изработени, а те имат много сериозни правни отдели. Подновяването на договора се прави без никакво предизвестие, обаждане, есемес или писмо по електронната поща.
Потребителят трябва да провери договора си и датата на която е сключен. Ако го е загубил, може да се обади на оператора, на чиято мрежа е абонат и да научи кога му изтича договорът.
Според юристи от Комисията за защита на потребителя, само писменото предизвестие месец по рано може да отърве потребителя от договора. Някои оператори искат след писменото предизвестие и повторно потвърждение за прекратяване на договора или преобразуването му в безсрочен, но това искане няма юридическа стойност. Валидно е само подписаното в договора.
Юристите съветват потребителите при някакъв проблем или нелоялно отношение в офисите на операторите да си събират доказателства за всичките си действия, за да могат да се защитят в съда или като се жалват в Комисията за защита на потребителя.
При подаването на предизвестие за прекратяване на договора е задължителен входящ номер, но ако служител отказва да приеме предизвестието, накарай го да се подпише, че отказва. Който праща заявлението по пощата или чрез посредник, трябва да е с обратна разписка, с нотариална покана или по куриер, който също да предостави разписка за доставяне. В бланката на обратната разписка или разписката за доставяне потребителят трябва да изпише, че е изпратил молба за прекратяване на договора си - така е железен за пред съд. Но при такива разписки не се стига до съд и операторът приема искането.
Преди Коледа потребителите трябва да си направят добре и сметката дали за да купят с малки месечни вноски един джиесем, трябва да се обвързват с 1-2-годишен договор. Повечето реклами са зарибяващи, но реално те предлагат джиесеми с екстри, които рядко се ползват.
Apple iPhone 3GS - един невероятен телеф...
Кой мобилен телефон е по-добър - HTC Des...
29.11.2010 12:43
случайно да не работите в PR-отдела му ;-)