Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
05.04.2016 15:44 - "Алигаторът" и "Нощният ловец" преследват терористите (+ВИДЕО)
Автор: worldissue Категория: Политика   
Прочетен: 2871 Коментари: 0 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
С дълбоко нежелание западните журналисти и политици са принудени да отбележат успехите, които постига сирийската армия с помощта на руските ВВС, и най-вече освобождението на Палмира преди няколко дни, което не можеше да мине незабелязано. Е, най-либералните все пак се направиха на ударени, но това не е за учудване.
На фона на обявеното изтегляне на част от руския контингент в Сирия (смело наречено от някои "поражение") на интересуващите се от сирийската тема направи впечатление появата на два ударни хеликоптера, наскоро приети на въоръжение в руската армия и досега не участвали в бойни дейстивия. Става въпрос за Ка-52 "Алигатор" на конструкторите от Камов и на Ми-28Н "Нощният ловец" на не по-малко знаменитото бюро на Миль.
Преди тях вертолетната групировка на летището в Хмеймим се състоеше от ветераните Ми-24П и транспортния Ми-8, участвали в множество конфликти по света в продължение на десетилетия. Работното конче Ми-24 досега успешно се справяше със задачите си, но условията на фронта малко се промениха, което внесе корекции и в тактиката, използвана от руските ВВС. Операцията придоби нов облик и в действие встъпиха двата най-нови ударни хеликоптера на руската армия, за които и ще стане дума по-долу.

Ми-28Н "Нощният ловец"

Работата по проекта на бъдещия ударен хеликоптер започват още през 1978 година. През 1987, след като биват построени няколко тестови машини и започват първите изпитания, хеликоптерът получава наименованието Ми-28А. Изпитанията му започват в началото на 1988. Като цяло тестовете на машината минават успешно, конструкцията постоянно се усъвършенства. През 1996 година първия си полет прави Ми-28Н, който благополучно завършва държавните изпитания през 2008, а през декември 2013 Министерството на отбраната на Русия официално го приема на въоръжение. До момента по общи данни в армията вече са доставени 77 единици от този модел, очакват се в близко бъдеще още няколко десетки бройки.
Няколко екземпляра бяха прехвърлени в Сирия и вече успяха да вземат участие в боевете за Палмира, поддържайки настъплението на правителствените войски.
Ми-28Н се отличава с висока маневреност, може да се движи със скорост до 100км/ч назад и настрани, способен е да извършва фигури от висшия пилотаж, недостъпни на конкурентите му, също така в аварийни ситуации е способен да лети само с един работещ двигател. Автопилотът е способен на бръснещ полет на височина едва 5 метра над земята, следвайки релефа на местността. 
"Нощният ловец" по редица показатели сериозно превъзхожда предшественика си Ми-24. На първо място са електронните системи за навигация и стрелба. Хеликоптерът е оборудван с телевизионни, инфрачервени и термални камери, спътникова навигация и специални криптирани канали за връзка. Инфрачервеното му излъчване е двойно по-ниско от това на Ми-24. Машината е снабдена и със система за борба с управляеми ракети, създаваща специални инфрачервени и радио смущения. 

image
Ми-28Н / снимка: tvzvezda.ru
Защитеността му също е значително повишена в сравнение с Ми-24. Челните стъкла на кабината издържат куршуми калибър 12,7мм. Корпусът е способен да издържи попадението на 20мм снаряд. Витлата са способни да съхранят функциите си дори ако бъдат пробити от 30мм снаряд. Горивните резервоари са обезопасени отвътре с пенополиуретан и специален латексов протектор, самозапълващ пробойните.   
Пилотите имат възможност да се катапултират с парашути на височини над 100 метра (за тази цел вратите на кабината се отстрелват автоматично и се издуват специални въздушни възглавници, така че пилотите да не закачат случайно оръдието или шасито, скачайки навън). При критично ниски височини екипажът остава в кабината и енергията на удара се амортизира от креслата и стойките на шасито, които се деформират и поемат част от силата на удара. Фактът, че външно вертолетът наподобява щатския АН-64 Апач, не значи, че конструкторите му са копирали технологии, а това че двете конкурентни машини влизат в един клас и изпълняват аналогични функции. 

image
30мм автоматично оръдие в предната част на Ми-28Н. Отляво се виждат пилоните с прикачени управляеми ракети и барабанът с 5 неуправляеми ракетни снаряда (НУРС) / снимка: wikipedia.org
Основното въоръжение на машината включва 30мм автоматично оръдие с 300 снаряда и противотанкови и противовъздушни ракети (до 16 ракети от всеки тип). Ми-28Н има общо 4 външни пилона, върху които може да се закрепя широк спектър управляемо и неуправляемо ракетно/бомбено въоръжение. В частност на видеозаписите може да се видят в действие управляемите противотанкови ракети и неуправляемите НУРСове.

image 
Ми-28Н на ВВС на Русия, (2013) / снимка: wikipedia.org


Ка-52 "Алигатор"

Ка-52 "Алигатор" пристигна в Сирия заедно с Ми-28Н. Поначало беше известно за появата на летището в Латакия на две такива машини (поне по снимките в интернет), възможно е те вече да са повече. Ми-28Н първи влезе в действие по време на освобождението на Палмира, а "Алигаторът" дебютира пред публика буквално вчера, както може да се види на едно от видеотата по-долу.
Като цяло Ка-52 представлява двуместна версия на Ка-50 "Черната акула", двата модела са унифицирани на около 85%. Пилотите, за разлика от Ми-28Н, са разположени един до друг, машината е със съосна схема на винтовете, въртящи се в противоположни посоки, без заден винт (това увеличава товароподемността и макс.скорост, намалява се броя на елементите в конструкцията).
Пъвият прототип на бъдещия Ка-52 (построен на основата на сериен Ка-50) се издига във въздуха през лятото на 1997 година, а серийният вариант, преминал всички тестове, започва да се произвежда в края на 2008. През 2011 вертолетът успешно преодолява всички държавни изпитания и бива приет на въоъжение от руските ВВС.    
Радиолокаторът на Ка-52 е способен да следи до 20 цели, да засича танкове на 12км и ракети тип "Стингер" на 5км разстояние. Вертолетът също може да извършва разузнавателни мисии и целеуказание и да предава информацията на останалите въздушни машини в групата.

image
Ка-52 "Алигатор" на авиошоуто МАКС-2013 / снимка: wikipedia.org
Кабината на "Алигатора" е бронирана, двамата пилоти са снабдени с катапулти, работещи на височини от 0 до 4100м (преди катапултиране, перките на машината и вратите се отстрелват автоматично).

image
Ка-52 с демонстрационен камуфлаж / снимка: russianhelicopters.aero
Въоръжението е аналогично на Ми-28Н: 30мм универсално оръдие 2А42, което се монтира и на бронираните бойни машини БМП и БМД, управляемите противотанкови ракети въздух-земя "Щурм-ВУ" и "Атака", зенитните ракети въздух-въздух "Игла-В", както и стандартните неуправляеми НУРСове С-8 (80мм, 4х20бр.) и С-13 (122мм, 4х5бр.)

image
Ка-52 по време на бойна мисия в Сирия, 2016г. / снимка: ria.ru
Историята на модела отчасти е свързана и с драмата около корабите-вертолетоносци "Мистрал", които Франция под натиск от Вашингтон се отказа да продава на Русия. В крайна сметка Москва си получи обратно парите, корабите бяха препродадени на Египет, който поръча 46 броя от корабната версия на "Алигатора", наречена Ка-52К.    
Към настоящия момент руските ВВС разполагат с над 81 машини Ка-52.   












Гласувай:
8



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: worldissue
Категория: Политика
Прочетен: 3216230
Постинги: 1118
Коментари: 1737
Гласове: 1754
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031