Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Постинг
08.10.2015 19:21 -
Летящият танк в небето над Сирия
Имайки предвид колко новини, свързани с руското оръжие, идват от Сирия, мисля че дадения постинг ще е интересен на тези, които се интересуват от оръжейната тематика и в частност бойната авиация.
По принцип във форумите руската авиация е една от най-горещите теми, тя има както фенове, така и яростни противници. При това често я критикуват не заради това, че е лоша или има някакви сериозни недостатъци, а заради това, че е... руска. Парадоксално, но факт.
По-долу ще стане дума за единия от типовете самолети, използвани активно от руските ВКС в Сирия – обновената версия на легендарния щурмовак Су-25, често наричан и "Грач" (в превод: полска врана) заради характерната форма на корпуса зад пилотската кабина.
Су-25СМ
Това е версията, която в момента е задействана в Сирия. Макар самолетът да дебютира още през 1975г. (американският му аналог А-10 Thunderbolt се появява дори още по-рано, но американците все още го използват и дори има предложения той да се модернизира), настоящата версия с индекс СМ се появява през 1999 и бива приета на въоръжение през 2006 година. Така че моделът никак не е стар.
Поне до момента, поради условията на фронта, машината се използва в малко нехарактерната за себе си роля на фронтови бомбардировач (той може да носи не повече от 4400кг въоръжение, освен това радиусът му на действие при нисък полет не надвишава 400км), редом до Су-24М и Су-34.
Двойка Су-25СМ на авиобаза Хмеймим, Сирия. [снимка: агенция ТАСС]
Су-25 често бива наричан и "летящата крепост" или "летящия танк" заради силното си брониране и изключителна издръжливост. Основната функция на машината е щурмова поддръжка на наземните сили, съответно скоростта му е дозвукова и височината на полета е много по-ниска в сравнение с бомбардировачите и изтребителите. Съответно пред конструкторите бива поставена задачата да увеличат максимално защитеността на конструкцията, с което те се справят повече от успешно.
Кабината е усилена с титанови листове, челното стъкло е бронирано и е способно да издържи попадение на 20мм снаряд. Основните възли са дублирани и също защитени с бронирани екрани, двигателите са изнесени от двете страни на корпуса, за по-добра защита. Противопожарната система също е удачно проектирана и досега няма нито един случай на загуба на самолет в резултата на експлозия на резервоарите.
Бойния си път машината започва почти веднага след постъпване на служба, в Афганистан през 1980-те години, където отлично се проявяват и огневата му ефективност (по-висока например от американските му аналози във Виетнам) и станалата пословична надежност. Ето два примера:
През юли 1987 една машина се завръща в базата си с половинметрова дупка в борта, с разбит от зенитна ракета десен двигател, с прогорена от пламъците в мотоотсека противопожарна преграда, напълно изгоряла електроарматура и кабели, както и изгоряла на 95% тяга на руля за управлението на височината.
Майор А. Рибаков стига до летището със задавен двигател, залят с керосин от пробитите резервоари, спукан фанар на кабината, отказала хидравлика и неработещо шаси. В кабината не работел нито един прибор и пилотът с окървавено лице управлявал самолета буквално насляпо, ориентирайки се по командите на помощника си. Кацайки по корем, пилотът изскочил от самолета и изтичал на безопасно разстояние и когато се убеждава, че машината няма да се взриви, се връща и изключва двигателя.
Друг Су-25 пък получава рекордните 150 пробойни, но въпреки това успява да се върне на летището.
Що се отнася до настоящата версия Су-25СМ, то той е дълбоко модернизирана версия на оригинала, получила нов электронен "пълнеж" и средства за навигация. Обединяват го с предшественика му само успешно доказалите се и надежни двигатели, получили след съответната доработка увеличение на работния ресурс. Съответно машината вече е с една стъпка по-високо технически, тоест поколение 4+ (оригиналът е поколение 3).
По принцип във форумите руската авиация е една от най-горещите теми, тя има както фенове, така и яростни противници. При това често я критикуват не заради това, че е лоша или има някакви сериозни недостатъци, а заради това, че е... руска. Парадоксално, но факт.
По-долу ще стане дума за единия от типовете самолети, използвани активно от руските ВКС в Сирия – обновената версия на легендарния щурмовак Су-25, често наричан и "Грач" (в превод: полска врана) заради характерната форма на корпуса зад пилотската кабина.
Су-25СМ
Това е версията, която в момента е задействана в Сирия. Макар самолетът да дебютира още през 1975г. (американският му аналог А-10 Thunderbolt се появява дори още по-рано, но американците все още го използват и дори има предложения той да се модернизира), настоящата версия с индекс СМ се появява през 1999 и бива приета на въоръжение през 2006 година. Така че моделът никак не е стар.
Поне до момента, поради условията на фронта, машината се използва в малко нехарактерната за себе си роля на фронтови бомбардировач (той може да носи не повече от 4400кг въоръжение, освен това радиусът му на действие при нисък полет не надвишава 400км), редом до Су-24М и Су-34.
Двойка Су-25СМ на авиобаза Хмеймим, Сирия. [снимка: агенция ТАСС]
Су-25 често бива наричан и "летящата крепост" или "летящия танк" заради силното си брониране и изключителна издръжливост. Основната функция на машината е щурмова поддръжка на наземните сили, съответно скоростта му е дозвукова и височината на полета е много по-ниска в сравнение с бомбардировачите и изтребителите. Съответно пред конструкторите бива поставена задачата да увеличат максимално защитеността на конструкцията, с което те се справят повече от успешно.
Кабината е усилена с титанови листове, челното стъкло е бронирано и е способно да издържи попадение на 20мм снаряд. Основните възли са дублирани и също защитени с бронирани екрани, двигателите са изнесени от двете страни на корпуса, за по-добра защита. Противопожарната система също е удачно проектирана и досега няма нито един случай на загуба на самолет в резултата на експлозия на резервоарите.
Бойния си път машината започва почти веднага след постъпване на служба, в Афганистан през 1980-те години, където отлично се проявяват и огневата му ефективност (по-висока например от американските му аналози във Виетнам) и станалата пословична надежност. Ето два примера:
През юли 1987 една машина се завръща в базата си с половинметрова дупка в борта, с разбит от зенитна ракета десен двигател, с прогорена от пламъците в мотоотсека противопожарна преграда, напълно изгоряла електроарматура и кабели, както и изгоряла на 95% тяга на руля за управлението на височината.
Майор А. Рибаков стига до летището със задавен двигател, залят с керосин от пробитите резервоари, спукан фанар на кабината, отказала хидравлика и неработещо шаси. В кабината не работел нито един прибор и пилотът с окървавено лице управлявал самолета буквално насляпо, ориентирайки се по командите на помощника си. Кацайки по корем, пилотът изскочил от самолета и изтичал на безопасно разстояние и когато се убеждава, че машината няма да се взриви, се връща и изключва двигателя.
Друг Су-25 пък получава рекордните 150 пробойни, но въпреки това успява да се върне на летището.
Що се отнася до настоящата версия Су-25СМ, то той е дълбоко модернизирана версия на оригинала, получила нов электронен "пълнеж" и средства за навигация. Обединяват го с предшественика му само успешно доказалите се и надежни двигатели, получили след съответната доработка увеличение на работния ресурс. Съответно машината вече е с една стъпка по-високо технически, тоест поколение 4+ (оригиналът е поколение 3).
Тагове:
Украйна загуби над 50 военни служители с...
Руските защитни линии се оказаха по-силн...
Русия отблъсна украинските военни до пър...
Руските защитни линии се оказаха по-силн...
Русия отблъсна украинските военни до пър...
Следващ постинг
Предишен постинг
А полска врана е ворон, анадъмно? А новият руски изтребител от 1975 година не е лош, но сега сме 2015. Проблема на руснаците е, че имат гениални инженери, но немощна икономика, което не позволява бързо и качествено да внедрят в производство, това, което инженерите им са придумали. Такива ми ти работи.
цитирайспециално взех речника, за да проверя как думата се превежда там – врана, гарван, гарга или още нещо от същото семейство. Та там пишеше полска врана затова и така го написах. Относно годината например щатския изтребител F15 постъпва на служ6а през 1976, а F-16 през 1978. Двете машини и до ден днешен са на служба и естествено се модернизират. Що се отнася до "немощната" икономика, технологиите, внедрявани в момента в руските самолети, не отстъпват на конкурентите им. И радари, и електроника и т.н.
цитирайВ предстоящата война ще стане ясно, чия
военна техника е по-качествена.
Засега Русия е с предимство и затова се
подиграва на НАТО и в частност на САЩ.
цитирайвоенна техника е по-качествена.
Засега Русия е с предимство и затова се
подиграва на НАТО и в частност на САЩ.
Търсене
За този блог
Гласове: 1754